Проект "Інтернет - наркотик для сучасного покоління чи інформаційний рай?" В даний час Інтернет став невід'ємною частиною повсякденного життя, бізнесу, політики, науки і освіти. Використання Інтернету вдома та в освітніх закладах дозволяє підвищити ефективність навчання, а так само отримувати свіжі новини у цікавій області не тільки батькам і педагогам, але й учням. Однак бурхливий розвиток Інтернету несе також і негативні моменти. Сучасна науково-освітня інформаційна середа характеризується великою кількістю освітніх ресурсів з неструктурованою і мало того, ще й не завжди достовірною інформацією. Обсяг подібних ресурсів зростає в геометричній прогресії. Таким чином, неухильно зростає потреба в забезпеченні ефективного використання інформаційних науково-освітніх ресурсів. Крім того, поряд з корисною та необхідною інформацією користувачі стикаються ресурсами, що містять неетичний і агресивний контент. Порнографія, тероризм, наркотики, націоналістичний екстремізм, маргінальні секти, неетична реклама та багато іншого - яскраві приклади контенту, з яким можуть стикнутися діти і підлітки. Безконтрольне поширення небажаного контенту суперечить цілям освіти і виховання молоді.
Учні 9-б класу Безіменської ЗШ вирішили дослідити дуже цікаве питання: чи насправді Інтернет стає небезпечним для молодого покоління??
Мета нашого дослідження - виявити всі негативні моменти користування мережею
Інтернет та попередити про них інших.
Ми передбачаємо, що Інтернет є не тільки інформаційним "раєм", але все частіше молодь стикається з
загрозами, до яких потрібно бути готовими.
Щодня кількість юних користувачів Інтернетом стрімко зростає. Він стає
частиною їхнього життя, джерелом пізнання, засобом розваг та спілкування. Однак
разом з отриманням корисного, діти вбирають і те, що може нести для них реальну
небезпеку. Батьки ж, на відміну від своїх чад, за всіма технічними новинками не
встигають. А відтак, більшість з них не можуть проконтролювати, що шукають і що
знаходять їхні діти в Інтернеті. Яке ж місце в житті сучасної молодої людини займає Інтернет – з’ясовували наші "соціологи".
Спочатку ми з'ясували, як використовують Інтернет наші вчителі. Ось яку картину ми отримали.
Потім опитали учнів, ось що ми отримали.
Разом учні і вчителі використовують Інтернет ось так: для навчання, користування електронною поштою та інтернет-магазинами до всесвітньої мережі вчителі звертаються в два рази частіше, ніж учні. Також біьше прагнуть вчителі здобувати необхідну інформацію. А ось щодо розваг, то де там вчителям встигнути за учнями! Онлайн-ігри, соцмережі, музика, відео, спілкування в чатах, форумах - ось на що витрачає свій дорогоцінний час молодь.
Як відносяться до Інтернету наші учні? Чи всі вважають глобальну мережу інформаційним "раєм"? Виявляється, майже три чверті опитаних учнів є безперечними шанувальниками Інтернету!
Нас зацікавило, скільки ж часу школярі витрачають для мандрівок бурхливими хвилями Інтернету? В ході опитування виявилися дуже несподівані результати. Деякі учні проводять в Інтернеті майже третину свого життя!!! (8 і більше годин кожного дня!). Деякі зізналися, що можуть просидіти за комп'ютером всю ніч. А якже, шановні, ваше здоров'я? Хіба ви не знаєте, що дитині шкільного віку не можна працювати за комп'ютером більше години? А інші радощі життя - живе спілкування з друзями, спортивні ігри і багато іншого? Ми не втримались і розміщуємо діаграми кожного опитаного класу.
Переважній більшості учнів Інтернет все ж таки допомагає в навчанні.
Учні зізналися, що більшість батьків абсолютно не контролюють перебування своїх дітей в Інтернеті (а може просто не знають як це робити?).
Шановні батьки! Можливо, треба іноді цікавитись, на яких сайтах буває ваша дитина, з ким спілкується в Інтернеті? Виявляється, що більшість учнів нашої школи регулярно стикаються з ненормативною лексикою, образами в мережі. А дівчата частенько отримують непристойні пропозиції від віртуальних "друзів". Деяким учням навіть погрожують. А найчастіше учнів атакують комп'ютерні віруси.
Ми запитали, якщо ви все ж зіткнулися з загрозами в Інтернеті, то чи розповідали ви кому-небудь про це? Виявляється, що половина учнів розповіли про це друзям, і тільки п'ята частина - батькам.
Сайти, соцмережі, віртуальні забави... Невже молодь тільки те і робить, що "зависає" в Інеті? А як же спорт, навчання, врешті-решт, допомога батькам?
Ми поцікавились, чому школярі надають перевагу? І ось який результат отримали.
Добре, що учні нашої школи полюбляють спорт. Бо, як відомо, рух - це життя.
|